Konsumenci kochają gratisy. Zapewne dlatego tak wielu z nich woli kupić więcej i zapłacić wyższy rachunek niż pokrywać koszty dostawy. W ostatecznym rozrachunku często taniej wyszłoby jednak zapłacić za kuriera. Działa tu jednak dobrze znana zasada psychologii. Jeżeli można mieć coś za darmo, to ludzie będą tego pragnęli. W efekcie kupują więcej, ale generalnie nie ma na co narzekać, ponieważ właśnie dzięki temu gospodarcza sytuacja kraju ma się nie najgorzej. Firma kurierska Warszawa zamówione dobra przywiezie tak czy inaczej. Rozsądek podpowiadałby kupować mniej i tylko naprawdę potrzebne produkty. Jednak w świecie tak nastawionym na wartości konsumpcyjne trudno o racjonalne podejście do życia, nie mówiąc już o zakupach. Dlatego właśnie niemal każdy sklep kusi ofertą darmowej dostawy pod warunkiem zrobienia zakupów za wyznaczoną kwotę. To oczywiście minimum, a w rzeczywistości pragnący gratisu klient kupuje za więcej. I więcej oczywiście płaci. Dostawa wychodzi jednak za darmo. Tylko czy na pewno.